TJÄNSTER
Vi tar fram den bästa lösningen för varje kund
Det finns en uppsjö av olika metoder och
tillvägagångssätt för att ta fram det som behövs i en specifik
beslutssituation. Som kund hos IMA kan du lugnt överlämna val av metod och
genomförande i övrigt till oss. Du kan din bransch medan IMA är specialister på att skaffa information från marknaden!
Vi försöker aldrig passa in våra kunders frågeställningar i ett färdigt upplägg, utan analyserar istället varje kunds informationsbehov för att sedan föreslå den bästa lösningen för just er. Syftet med undersökningen är avgörande när det gäller valet av undersökningsmetod. Är syftet att ni vill undersöka en ny produkt som ska ut på marknaden, eller är ni intresserade av att veta hur era kunder uppfattar er? Syftet är också avgörande för om undersökningen sedan blir kvantitativ eller kvalitativ.
Vill du veta mer? Kontakta oss via enkatfabriken.se/kontakta-oss eller ring 031-313 48 78
Kampanjuppföljning
För att vara säker på att budskapet i en reklamkampanj gått igenom allt mediebrus
är en kampanjuppföljningar att rekomm-endera. Kampanjuppföljning är en mätning som görs efter
kampanjen för att se hur många som uppmärksammade den och om budskapet nådde
fram ordentligt.
Dessutom tar man reda på vad målgruppen tyckte om kampanjen samt
om det var något de inte gillade. Att förtesta en kampanj eller reklam är en alternativ möjlighet.
Medarbetarna
Det är lätt att glömma själva motorn i ett företag - personalen. Genom att göra NPI-mätningar (Nöjd Personal Index), går det att hitta områden i den egna organisationen som behöver förändras eller förbättras. IMAs NPI-undersökningar är unika på så vis att vi samarbetar med och driver SVEX, ett löpande och riksomfattande index som beskriver medarbetares engagemang i andra företag inom er bransch. Genom jämförbarhet förbättras användbarheten hos just era resultat.
Internet
Kvantitativa mätningar som testar åsikterna om din hemsida kan t.ex. ge svar på vilka kunder som går vidare från
startsidan, om hemsidan ger ett seriöst intryck eller om en banner
observerats eller ej. Vi genomför även kvalitativa obervationsmetoder som kompletteras med intervjuer eller fokusgrupper.
Tester
Att testa sin produkt redan innan lansering eller annonsering är av stor vikt för att vara säker på att rätt budskap kommer fram. När man står inför ett beslut om att ta fram en ny produkt så är det svårt att veta hur kunderna ska reagera. Därför är det bra att testa t.ex. en produkt på en begränsad mängd människor innan man som beslutsfattare tar ett beslut som kan påverka hela omsättningen.
Övriga tjänster